Festiwal

pobierz PDF

niedziela, 2 kwietnia | godz. 12:00

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


opis

Do tradycji Wielkanocnego Festiwalu należy wykonanie Koncertu potrójnego C-dur na skrzypce, wiolonczelę i fortepian op. 56 Ludwiga van Beethovena (1805-06), którego trzecią część stanowi z werwą napisane Rondo alla Polacca. Solistami w tym utworze będą członkowie holenderskiego Storioni Trio: Wouter Vossen (skrzypce), Marc Vossen (wiolonczela) i Bart van de Roer (fortepian), a towarzyszyć im będzie Sinfonietta Cracovia pod dyrekcją Jurka Dybała. Zespół przedstawi też pierwszy utwór z zestawu dzieł muzycznych inspirowanych malarstwem, które zabrzmią na tegorocznym festiwalu – przypomnijmy, że jego motto brzmi „Beethoven i sztuki piękne”. Będą to Obrazki z wystawy Modesta Musorgskiego (1874), pierwotnie cykl fortepianowy, dla którego powstania impulsem były akwarele i rysunki Wiktora Hartmanna. Usłyszymy wersję na orkiestrę symfoniczną w mistrzowski sposób opracowaną przez Maurice’a Ravela.

wykonawcy

Storioni Trio:


Bart van de Roer – fortepian


Wouter Vossen – skrzypce


Marc Vossen – wiolonczela


Sinfonietta Cracovia


Jurek Dybał – dyrygent

utwory

Karol Szymanowski


(instr. G. Fitelberg)


Etiuda b-moll 


Ludwig van Beethoven


Koncert potrójny C-dur op. 56


Modest Musorgski


(instr.  M. Ravel)


Obrazki z wystawy

ceny

100, 80, 60, 40, 20 PLN

niedziela, 2 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


opis

Inauguracja Festiwalu „Bardzo się cieszę, że mogę zaprezentować wybitnego hiszpańskiego pianistę Javiera Perianesa. Już od dłuższego czasu chciałam go do nas zaprosić” – mówi Elżbieta Penderecka, dyrektor generalna Wielkanocnego Festiwalu. Czysty, krągły i szlachetny dźwięk, którym gra Javier Perianes, idealnie pasuje do dzieł klasyków wiedeńskich – w Warszawie artysta wykona V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73 Ludwiga van Beethovena. Swój poemat symfoniczny Wyspa umarłych (1908) Sergiusz Rachmaninow skomponował pod wpływem niepokojącej wizji malarskiej Arnolda Böcklina, w której rosyjski kompozytor usłyszał dźwięki średniowiecznej sekwencji Dies irae o dniu gniewu. Czy gdyby zamiast czarno białej fotografii obrazu Böcklina, ujrzał jego barwny oryginał, dzieło byłoby mniej mroczne? Zgoła inne emocje przynosi VII Symfonia A-dur op. 92 Beethovena, dla swojego żywiołowego, by nie rzec rozpasanego charakteru nazwana „dionizyjską apoteozą rytmu”. Owe arcydzieła wykona jedna z najlepszych niemieckich orkiestr radiowych – Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken.

wykonawcy

Javier Perianes – fortepian


Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken Kaiserslautern


Josep Pons – dyrygent

utwory

Siergiej Rachmaninow 


Wyspa umarłych op. 29


Ludwig van Beethoven


V Koncert fortepianowy Es-dur op. 73


VII Symfonia A-dur op. 92

ceny

250, 200, 150, 80, 50 PLN

poniedziałek, 3 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


opis

Koncert skrzypcowy D-dur op. 61 Ludwiga van Beethovena w tradycji skrzypcowej uważany jest za najwyższy sprawdzian muzykalności i wirtuozerii. W szlachetnej wokalizie solowych skrzypiec nie powinien pojawić się żaden fałszywy ton, trzeba zachować płynność, a zarazem podniosły charakter, prostotę niesłychanie wyrafinowanym przebiegu muzycznym. Partia skrzypiec splata się organicznie z orkiestrą – to jeszcze jedna ze wspaniałych cech tego koncertu. Jak zinterpretuje go Yu-Chien Tseng, 23-latek z Tajwanu, zwycięzca Konkursu im. Czajkowskiego, który niedawno podpisał kontrakt z wytwórnią Deutsche Grammophon? Artyście będzie towarzyszyć Hong Kong Sinfonietta, przeżywająca rozkwit pod kierunkiem swojej szefowej, dyrygentki Yip Wing-Sie.

wykonawcy

Yu-Chien Tseng – skrzypce


Hong Kong Sinfonietta


Wing-Sie Yip  – dyrygent

utwory

Ludwig van Beethoven


Koncert Skrzypcowy D-dur op. 61


IV Symfonia B-dur op. 60

ceny

150, 120, 80, 50, 30 PLN

wtorek, 4 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10

opis

Tom Rakewell (tenor), bohater opery Żywot rozpustnika Igora Strawińskiego nurza się w zepsuciu i zaspokaja swoje coraz dziwaczniejsze zachcianki. Czy niewinna miłość Anny Trulove uratuje rozpustnika? Arcydzieło Strawińskiego z lat 1948 – 1951, uważane za jego opus magnum, to swego rodzaju XX-wieczny moralitet, który jest świetnym przykładem udanej relacji między obrazem, słowem i muzyką. Kompozytor zainspirował się cyklem obrazów XVIII-wiecznego brytyjskiego malarza Williama Hogartha, a do współpracy nad librettem zaprosił znakomitego poetę Wystana H. Audena. Usłyszymy międzynarodową obsadę: partię Toma zaśpiewa australijski tenor Adrian Strooper, Anną będzie Louise Alder (sopran), całością zadyryguje Alexander Liebreich.

wykonawcy

Adrian Strooper (Tom Rakewell) – tenor


Louise Alder (Anne Trulove) – sopran


Eric Downs (Ojciec) – bas


Krzysztof Szumański (Nick Shadow) – baryton


Anna Lubańska (Baba-Turek; Matka Gąska) – mezzosopran


Adam Zdunikowski (Sellem) – tenor


Łukasz Smołka (Dozorca domu dla obłąkanych) – bas


Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”


Anna Szostak – przygotowanie chóru


Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach


Alexander Liebreich – dyrygent

utwory

Igor Strawiński


Żywot rozpustnika (The Rake's Progress) - wersja koncertowa

ceny

150, 120, 80, 50, 30 PLN

środa, 5 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Po pierwsze: John Malkovich jako recytator. Słynny hollywoodzki aktor chętnie występuje na scenie – zaczynał swoją karierę w teatrze. Przedstawienia, w których bierze udział w ostatnich latach łączą szczególne związki z muzyką barokową w The Infernal Comedy i z Mozartem – w Giacomo Variations. Kolejny taki projekt to współpraca z Wiener Akademie i udział w wykonaniu dramatu Egmont Goethego z muzyką Beethovena, z którym wystąpi w Warszawie. Po drugie: Goethe i Beethoven. „Poznałem Beethovena. Jego talent zdumiał mnie, niestety, jest to człowiek zupełnie nieokrzesany” – napisał wielki poeta. Nie przeszkodziło to Goethemu zamówić u kompozytora muzyki, która miała towarzyszyć inscenizacji jego sztuki o flandryjskim bohaterze. Op. 84 w dorobku Beethovena to wielki rarytas koncertowy. Po trzecie: Marie Arnet w Egmoncie i arii koncertowej Ah! Perfido, wyśrubowany szwedzki sopran, śpiewaczka, której świetnie leży w głosie barokowy i klasycystyczny repertuar.

wykonawcy

Marie Arnet – sopran


John Malkovich – narrator


Orchester Wiener Akademie


Martin Haselböck – dyrygent

utwory

Ludwig van Beethoven


VIII Symfonia F-dur op. 93


Ah! Perfido op. 65


Muzyka do tragedii „Egmont” J.W. Goethego op. 84

ceny

200, 160, 100, 60, 40 PLN

czwartek, 6 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Koncerty przy wsparciu nowe_logo_Pekao Le Villi, Edgar, a także Siostra Angelika i Jaskółka Giacomo Pucciniego. Znacie? Z pewnością nieco mniej, niż wielkie tytuły Pucciniego, jak Cyganeria, Madame Butterfly czy Turandot. Dwie pierwsze to komponowane jeszcze niepewną ręką dzieła dwudziestoparolatka, Jaskółka, nieco mniej udana siostra wielkich poprzedniczek, i kameralna, jednoaktowa Angelika, skrywają wspaniałe partie na sopran i sporo innych walorów. Pod tym właśnie kątem dobrała program polska sopranistka Ewa Vesin, która wraz z partnerami i dyrygentem Massimiliano Caldim przedstawi wybór fragmentów z tych oper.

wykonawcy

Ewa Vesin – sopran


Vincenzo Costanzo – tenor


Leopoldo Lo Sciuto – tenor


Polska Orkiestra Radiowa


Massimiliano Caldi – dyrygent

utwory

Giacomo Puccini


Preludium do III aktu opery Edgar


Intermezzo z opery Siostra Angelika


La Tregenda z opery  Le Villi


Intermezzo z III aktu opery  Manon Lescaut


Scherzo Sinfonico  


Fragmenty z opery La Boheme / Cyganeria


Fragmenty z opery La rondine / Jaskółka

ceny

150, 120, 80, 50, 30 PLN

piątek, 7 kwietnia | godz. 17:00

Zamek Królewski – Sala Wielka


Plac Zamkowy 4


www.zamek-krolewski.pl

opis

Veriko Tchumburidze, sensacyjna zwyciężczyni ubiegłorocznego Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Wieniawskiego w Poznaniu, jest Turczynką pochodzenia gruzińskiego. Jej ojciec, oboista, szybko dostrzegł talent córki, umożliwiając jej studia w Wiedniu i w Monachium. Wprawdzie nie powiodło jej się na Konkursie im. Piotra Czajkowskiego (2015), ale rok później wygrała Wieniawskiego. Jako zwierzę estradowe Tchumburidze doskonale wypada w dziełach koncertowych wykonywanych z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej, ale potrafi też przykuć uwagę w muzyce kameralnej. Na Wielkanocnym Festiwalu z pianistka Aleksandrą Świgut wykona sonaty Beethovena i Griega oraz Mity Karola Szymanowskiego.

wykonawcy

Veriko Tchumburidze – skrzypce


Aleksandra Świgut – fortepian

utwory

Ludwig van Beethoven


Sonata A-dur na fortepian i skrzypce „Kreutzerowska” op. 47


Ernest Bloch


I Suita na skrzypce solo


Karol Szymanowski


Mity op. 30


Edvard Grieg


II Sonata skrzypcowa G-dur op. 13

ceny

80, 50 PLN

piątek, 7 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

XIX-wieczny francuski malarz Ingres z upodobaniem malował bujne kształty mieszkanek haremów, jego obrazy aż kipią erotyką. Również krótka, jednoaktowa opera komiczna Djamileh Georgesa Bizeta (1871) jest efektem XIX-wiecznej mody na orientalizm, egzotykę, fascynację Bliskim Wschodem, która we Francji zaowocowała dziesiątkami dzieł muzycznych, literackich i malarskich. Powstała na trzy lata przed słynną Carmen, a jej główna bohaterka, ukochana sułtana Harouna, również śpiewa mezzosopranem (usłyszymy Jennifer Feinstein). „To ponad wszystko piękna, bogata, znakomicie zinstrumentowana muzyka” – mówi dyrygent Łukasz Borowicz. I tym razem objął kierownictwo muzyczne nad kolejną odsłoną cyklu prezentującego mało znane opery, który od dziewięciu lat jest stałym punktem Wielkanocnego Festiwalu. Wykonanie opery realizowane jest we współpracy z Voice and Opera Department, Yale School of Music i dyrektorem artystycznym Yale Opera Program, profesor Doris Yarick-Cross

wykonawcy

Jennifer Feinstein (Djamileh) – mezzosopran


Eric Barry (Haroun) – tenor


George Mosley (Splendiano) – baryton


Wojciech Pszoniak (Sprzedawca niewolników ) – narrator


Poznański Chór Kameralny


Bartosz Michałowski – przygotowanie chóru


Orkiestra Filharmonii Poznańskiej


Łukasz Borowicz – dyrygent

utwory

Georges Bizet


Symfonia C-dur


Djamileh


Opera w 1 akcie (wykonanie koncertowe)

ceny

150, 120, 80, 50, 30 PLN

sobota, 8 kwietnia | godz. 12:00

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina


ul. Okólnik 2


www.chopin.edu.pl

opis

KONCERT MISTRZ I UCZEŃ - finał kursów mistrzowskich

wykonawcy

utwory

ceny

wstęp wolny

sobota, 8 kwietnia 2017 | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Swoją ogromną popularność Koncert skrzypcowy e-moll op. 64 Felixa Mendelssohna (1845) zawdzięcza pięknej melodyce i romantycznej atmosferze, a także szczęśliwemu zespoleniu stylu symfonicznego i koncertującego. Lekki i młodzieńczy charakter dzieła wydaje się idealny dla 22-letniego austriackiego skrzypka ormiańskiego pochodzenia, Emanuela Tjeknavoriana, który zawsze gra z uśmiechem na twarzy, rozkoszując się pięknym dźwiękiem skrzypiec. Artyście będzie towarzyszyła znakomita orkiestra Frankfurt Radio Symphony, która pod dyrekcją Andresa Orozco-Estrady wykona także V Symfonię cis-moll Gustava Mahlera (1902). Zawiera ona słynne Adagietto, rozmarzone arcydzieło na smyczki i harfę. Było ono listem miłosnym, który Mahler napisał dla Almy Schindler, swojej przyszłej żony, stało się też motywem przewodnim filmu Luchino Viscontiego Śmierć w Wenecji.

wykonawcy

Emmanuel Tjeknavorian – skrzypce


Frankfurt Radio Symphony


Andrés Orozco-Estrada – dyrygent

utwory

Felix Mendelssohn-Bartholdy


Koncert skrzypcowy e-moll op. 64


Gustav Mahler


V Symfonia cis-moll 

ceny

200, 150, 100, 60, 40 PLN

niedziela, 9 kwietnia | godz. 12:00

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Choć ma dopiero 26 lat, węgierski trębacz Tamás Pálfalvi zdobył już wiele prestiżowych nagród, w tym stypendium im. Fanny Mendelssohn na nagranie pierwszej płyty. Z Aniką Vavic, serbską pianistką o międzynarodowym uznaniu, wykona Koncert na fortepian i trąbkę Dymitra Szostakowicza, typowe dla tego kompozytora dzieło pełne brawurowych pomysłów. Zupełnie inny charakter ma Koncert skrzypcowy Andrzeja Panufnika, który polski kompozytor zadedykował swej angielskiej żonie, Lady Camilli Panufnik. Utwór zabrzmi w wykonaniu Patrycji Piekutowskiej, jednej z najlepszych polskich skrzypaczek. Usłyszymy też fragmenty dzieł Feliksa Nowowiejskiego, kompozytora odkrywanego dziś w Polsce, do czego impulsem była przypadająca w ubiegłym roku 70. rocznica jego śmierci. Autor oper, baletów, oratoriów, związany emocjonalnie z rodzinną Warmią, pozostawał pod dużym wpływem muzyki niemieckiej, zwłaszcza Wagnera. Usłyszymy fragmenty jego opery Legenda Bałtyku i oratorium Quo Vadis.

wykonawcy

Patrycja Piekutowska – skrzypce


Anika Vavic – fortepian


Támas Pálfalvi – trąbka


Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie


Piotr Sułkowski – dyrygent

utwory

Feliks Nowowiejski


Uwertura do opery Legenda Bałtyku op. 28


Andrzej Panufnik


Koncert skrzypcowy


Dymitr Szostakowicz 


Koncert c-moll na fortepian, trąbkę i orkiestrę smyczkową op. 35


Feliks Nowowiejski


Marsz pretorianów z oratorium Quo vadis op.13

ceny

100, 80, 60, 40, 20 PLN

niedziela, 9 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Tak, jak malarz wykorzystuje paletę barw, mieszając je ze sobą, aby oddać na płótnie swoją złożoną wizję, tak Hector Berlioz z talentem użył wielkiej orkiestry symfonicznej, aby w Symfonii fantastycznej (1830) dźwiękami odmalować obrazy, które pojawiły się w jego romantycznej wyobraźni: scenę balu, spacer wśród pól, sen o egzekucji i sabacie czarownic. Ten wspaniały fresk symfoniczny zabrzmi w wykonaniu Frankfurt Radio Symphony od dyrekcją Andresa Orozco-Estrady. Natomiast macedoński pianista Simon Trpčeski zaprezentuje najrzadziej wykonywany ze wszystkich koncertów fortepianowych Sergiusza Rachmaninowa – g-moll op. 40 z 1927 roku, w którym szeroka rosyjska melodyka nabiera tonów tragicznych.

wykonawcy

Simon Trpčeski – fortepian


Frankfurt Radio Symphony


Andrés Orozco-Estrada – dyrygent

utwory

Ludwig van Beethoven


Uwertura Egmont op. 84


Siergiej Rachmaninow


IV Koncert fortepianowy g-moll op. 40


Hector Berlioz


Symphonie fantastique op. 14

ceny

200, 160, 100, 60, 40 PLN

poniedziałek, 10 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Szósty poemat symfoniczny Richarda Straussa – Don Kichot (1897) jest dziełem dużej klasy, oryginalnym w mistrzostwie polifonicznym, rewelacyjnej instrumentacji i w literacko muzycznej koncepcji. Don Kichota, rycerza smętnego oblicza, uosabia w nim wiolonczela. Usłyszymy izraelskiego wiolonczelistę Amita Peleda, który gra na instrumencie zbudowanym przez Matteo Gofrillera w 1733 roku, a należącym niegdyś do legendarnego Pablo Casalsa. Wiolonczelę tę udostępniła Peledowi – w uznaniu dla jego kunsztu – wdowa po Casalsie, Marta Casals, była szefowa Manhattan School of Music. W wykonaniu Orkiestry Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Huberta Soudanta zabrzmi także polski poemat symfoniczny, Stanisław i Anna Oświecimowie Mieczysława Karłowicza oraz Vier Tondichtungen nach Arnold Böcklin Maxa Regera, dzieło inspirowane obrazem Wyspa umarłych, powstałe w pięć lat po poemacie Rachmaninowa, w roku 1913.

wykonawcy

Amit Peled – wiolonczela


Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej


Hubert Soudant – dyrygent

utwory

Mieczysław Karłowicz


Stanisław i Anna Oświecimowie op. 12


Max Reger


Vier Tondichtungen nach Arnold Böcklin op. 128


Richard Strauss


Don Quixote op. 35

ceny

150, 120, 80, 50, 30 PLN

wtorek, 11 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Bohaterką tego koncertu również będzie wiolonczela, ale tym razem solistą będzie Narek Hakhnazaryan, Ormianin, który w 2011 roku zdobył złoty medal na Konkursie Wiolonczelowym im. Piotra Czajkowskiego. W Warszawie wystąpi ze State Youth Orchestra of Armenia pod dyrekcją Sergeya Smbatyana. Oprócz dzieł kompozytorów ormiańskich: Koncertu-rapsodii na wiolonczelę i orkiestrę Arama Chaczaturiana i Symfonicznych obrazów Ghazarosa Saryana, usłyszymy suitę symfoniczną Szeherezada Nikołaja Rimskiego-Korsakowa (1888), dzieło o oszałamiającym kolorycie instrumentalnym inspirowanym wyobrażeniami orientalnego świata.

wykonawcy

Jarosław Nadrzycki – skrzypce


Narek Hakhnazaryan – wiolonczela


Narodowa Młodzieżowa Orkiestra Armenii


Sergey Smbatyan – dyrygent

utwory

Ghazaros Saryan


Symfoniczne obrazy


Aram Chaczaturian 


Koncert-rapsodia na wiolonczelę z orkiestrą


Nikołaj Rimski-Korsakow 


Szeherezada op. 35

ceny

200, 160, 100, 60, 40 PLN

środa, 12 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

VI Symfonia „Pastoralna” Ludwiga van Beethovena to wspaniały poemat na cześć przyrody, w którym kompozytor osiąga maksimum emocjonalnego wyrazu, stąd być może niezwykły urok tego dzieła. Jej pierwszą część twórca nazwał Obudzeniem się pogodnych uczuć z chwilą przybycia na wieś. W drugiej części słychać poruszenia strumyka, w trzeciej rustykalne melodie i rytmy wiejskiej zabawy, w czwartej porywa nas burzowa nawałnica, a w piątej rozkoszujemy się idylliczną pieśnią pastuszka. Arcydzieło zabrzmi w wykonaniu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus pod dyrekcją Michaiła Jurowskiego. Usłyszymy także mało znane dzieło Beethovena, jego wczesny koncert fortepianowy w tonacji Es-dur, który odkryła rosyjska pianista Julia Zilberquit i osobiście wykona go w Warszawie.

wykonawcy

Julia Zilberquit – fortepian


Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus 


Michail Jurowski – dyrygent

utwory

Ludwig van Beethoven


Uwertura Coriolan op. 62


Koncert fortepianowy Es-dur WoO 4 PVI


VI Symfonia F-dur „Pastoralna” op. 68


ceny

150, 120, 80, 50, 30 PLN

czwartek, 13 kwietnia | godz. 19:30

Filharmonia Narodowa - Sala Koncertowa


ul. Sienkiewicza 10


www.filharmonia.pl

opis

Bohaterami tego koncertu za sprawą dzieł muzycznych, które włączono do jego programu, będą dwaj wspaniali malarze: Piero della Francesca, mistrz włoskiego quattrocenta, i późnogotycki niemiecki malarz i architekt Matthias Grünewald. Swoje The Frescoes of Piero della Francesca Bohuslav Martinů (1955) skomponował pod wpływem wyprawy do Włoch i wrażenia, jakie wywarły na nim freski oglądane w Arezzo. Z kolei Paul Hindemith skomponował swoją symfonię (a później także operę) Mathis de Maler pod wpływem monumentalnego ołtarza Inselheim. Oba utwory wykona Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach pod dyrekcją Lawrence'a Fostera, a gwiazdą wieczoru będzie wybitna rosyjska pianista Elena Bashkirova, w której interpretacji zabrzmi III Koncert fortepianowy c-moll op. 37 Ludwiga van Beethovena.

wykonawcy

Elena Bashkirova – fortepian


Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach


Lawrence Foster – dyrygent

utwory

Bohuslav Martinů


Les Fresques de Piero della Francesca, H. 352


Ludwig van Beethoven


III Koncert fortepianowy c-moll op. 37


Paul Hindemith


Geschwindmarsch by Beethoven Symphonie


„Mathis der Maler“

ceny

150, 120, 80, 50, 30 PLN

piątek, 14 kwietnia | godz. 19:30

Teatr Wielki Opera Narodowa


Plac Teatralny 1


www.teatrwielki.pl

opis

W Wielki Piątek zabrzmi słynna kantata żałobna Johannesa Brahmsa – Niemieckie requiem na sopran, baryton, chór i orkiestrę (1867). Partię sopranu wykona w nim niemiecka śpiewaczka Marlis Petersen. Zasłynęła jako znakomita wykonawczyni roli Lulu w operze Albana Berga, którą śpiewała m. in. na scenie Metropolitan Opera w Nowym Jorku. Towarzyszyć jej będzie Thomas E. Bauer (baryton), Chór Opery Narodowej i Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Leopolda Hagera.

wykonawcy

Marlis Petersen – sopran


Thomas E. Bauer – baryton


Chór Teatru Wielkiego – Opery Narodowej 


Mirosław Janowski – przygotowanie chóru


Sinfonia Varsovia


Leopold Hager – dyrygent

utwory

Johannes Brahms


Ein deutsches Requiem

ceny

250, 200, 150, 100, 80, 50 PLN