Festiwal

Evanna Chiew

Wszechstronnie uzdolniona kanadyjska mezzosopranistka Evanna Chiew dobrze odnajduje się zarówno na scenie operowej, jak i koncertowej. W bieżącym sezonie występuje w koncertach kameralnych oraz w recitalach pieśni w Szwecji, Francji i Stanach Zjednoczonych, jak również śpiewa partię Hermii w Śnie nocy letniej w inscenizacji Yale Opera.

Artystka rozpoczęła karierę solową jako Przeorysza w Siostrze Angelice z Zespołem Operowym University of British Columbia, z którym następnie wystąpiła w licznych rolach, m.in. Księcia (Kopciuszek), Nancy (Albert Herring), Cherubina (Wesele Figara), Elizabeth Proctor (Czarownice z Salem) i Dorabelli (Così fan tutte).

Jako solistka występowała w Stabat Mater A. Dvořáka, Mszy c-moll W.A. Mozarta, Serenade to Music Vaughana Williamsa (z Orkiestrą Symfoniczną Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej), Mesjaszu Haendla (z Vancouver Bach Choir), a z Vancouver Oratorio Society wykonywała Magnificat Bacha. Niedawno, pod auspicjami Uniwersytetu Yale, po raz pierwszy wkroczyła na scenę Carnegie Hall, gdzie wykonywała pieśni Sibeliusa i Mahlera.

Evannę Chiew dwukrotnie zaproszono do Letniej Akademii Muzyki w Toronto, gdzie specjalizowała się w sztuce pieśni, była też gościem specjalnym Chamber Music Northwest Festival i występowała z artystami tej klasy co Paul Neubauer, Tara Helen O’Connor i David Shifrin. Dwukrotnie otrzymywała stypendia of Fundacji Johanna Straussa oraz Vancouver Women’s Musical Society Bursary, uhonorowana została także stypendium British Columbia Arts Council. W 2015 roku była półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere.

Po ukończeniu studiów licencjackich na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej uzyskała magisterium na Uniwersytecie Yale. Obecnie, po selekcji z międzynarodowego grona muzyków wszystkich specjalności, jej kandydatura jest jedną z dwóch przyjętych do prestiżowego programu stypendialnego Artist Diploma prowadzonego przez Yale School of Music, gdzie artystka studiuje pod kierunkiem Doris Yarick-Cross.

 

Evanna Chiew. A versatile performer, the Canadian mezzo-soprano Evanna Chiew is at home on both the operatic and concert stage. Her 2015–16 engagements include chamber and art song recitals in Sweden, France, and the United States, as well as singing Hermia in A Midsummer Night’s Dream with Yale Opera.

She began her operatic career as the Abbess in Suor Angelica with the University of British Columbia Opera Ensemble, with which she has since performed numerous other roles such as Prince Charming (Cendrillon), Nancy (Albert Herring), Cherubino (The Marriage of Figaro), Elizabeth Proctor (The Crucible), and Dorabella (Così fan tutte).

She was a soloist in Dvořák’s Stabat Mater, Mozart’s Great Mass in C minor, Vaughan Williams’s Serenade to Music (UBC Symphony Orchestra), Handel’s Messiah (Vancouver Bach Choir), and Bach’s Magnificat (Vancouver Oratorio Society). Recently, she made her Carnegie Hall debut under the auspices of Yale University, performing songs by Sibelius and Mahler.

Chiew is a twice-named fellow at the Toronto Summer Music Academy, specialising in art song, and a protégée of the Chamber Music Northwest Festival, where she sang with such artists as Paul Neubauer, Tara Helen O’Connor, and David Shifrin. She is a two-time recipient of both the Johann Strauss Foundation Scholarship and the Vancouver Women’s Musical Society Bursary, and has been awarded a BC Arts Council Scholarship. She was a semi-finalist at the Belvedere International Singing Competition 2015.

She received a bachelor’s degree in music from the University of British Columbia and a master’s in music from Yale University. Currently, she is one of two candidates, selected from an international pool of applicants across all instruments, in the Yale School of Music’s prestigious Artist Diploma programme, where she studies under Doris Yarick-Cross.