Anika Vavić, pianistka. „Wielki talent, doskonała technika i mądra, pełna pasji gra” – Zubin Mehta.
Anika Vavić studiowała w Wiedniu u Noela Floresa, jednakże wielki wpływ na jej rozwój jako artystki mieli także Elisabeth Leonskaja, Lazar Berman, Oleg Maisenberg i Mścisław Rostropowicz.
Wśród ostatnich ważnych wydarzeń w karierze pianistki należy wymienić: koncert z Orkiestrą Teatru Maryjskiego pod batutą Valery’ego Gergieva w Belgradzie podczas pierwszego występu orkiestry w Serbii, koncerty z radiowymi orkiestrami symfonicznymi w Wiedniu i Frankfurcie, tournée ze Szkocką Orkiestrą Kameralną, debiut z London Philharmonic i Vladimirem Jurowskim podczas BBC Proms w Londynie i Festiwalu Enescu w Bukareszcie oraz ponowna współpraca z Filharmonią Monachijską pod dyrekcją Paavo Järviego.
W 2001 roku Anika Vavić wygrała II Konkurs Steinwaya w Wiedniu, podczas którego otrzymała także nagrodę specjalną za najlepszą interpretację dzieł Haydna. W listopadzie 2001 roku otrzymała stypendia od prestiżowego Centrum Herberta von Karajana w Wiedniu oraz od Fundacji Gottfrieda von Einema. W 2002 roku otrzymała Austriacką Nagrodę Państwową dla Kobiet w Sztuce. W sezonie 2003/04 została wybrana przez wiedeńskie Musikverein i Konzerthaus do poważanego cyklu koncertów „Wschodzące gwiazdy”.
Vavić można było usłyszeć podczas takich festiwali jak Białe Noce w Petersburgu, Festiwal Fortepianowy w Zagłębiu Ruhry, Schubertiada w Schwarzenbergu, Festiwal Muzyczny w Stambule oraz Sommets Musicaux de Gstaad. Często koncertuje także w wiedeńskich salach Musikverein i Konzerthaus oraz regularnie uczestniczy w programach kameralnych wiedeńskiego Artis Quartet.
Na jej ostatniej płycie (wydanej przez wytwórnię Gramola), która otrzymała znakomite recenzje, znalazły się dzieła Beethovena, Schumanna, Chopina i Prokofiewa.