Rosyjski bas, MikhailKolelishvili, ukończył Państwowe KonserwatoriumMuzyczne im. Saradżiszwilego w Tbilisi w 2001roku. Od 1997 roku jest solistą Opery NarodowejGruzji im. Paliaszwilego. Swoją przygodęz Teatrem Maryjskim rozpoczął w 2002 roku jakosolista tamtejszej Akademii Młodych ŚpiewakówOperowych, a w 2009 roku dołączył do zespołuTeatru Maryjskiego.Był finalistą konkursu BBC Cardiff Singer of theWorld (2005) oraz zwycięzcą Konkursu im. JelenyObrazcowej (2003), a spośród innych licznychkonkursów, podczas których zdobywał laury, wartowymienić Konkurs im. Stanisława Moniuszkiw Warszawie (I nagroda oraz nagroda im. AdamaDidura za najlepszy bas w 2004 roku) oraz GrandPrix w Konkursie im. Księcia Rainiera III w MonteCarlo (2008).Repertuar śpiewaka obejmuje najsłynniejsze partiebasowe z muzyki rosyjskiej, takie jak Kończak/Kniaź Igor, Warłam/Borys Godunow, Mendoza/Zaręczyny w klasztorze, Król René/Jolanta, tytułowarola w Bajce o Carze Sałtanie, Skuratow/Carskanarzeczona, a ponadto role Leporella i Komandora/Don Giovanni, Sarastra/Czarodziejski flet, DonBazylia/Cyrulik Sewilski, Wielkiego inkwizytora/Don Carlos, Banka/Makbet i Sparafucile’a/Rigoletto.Kolelishvili występował w prestiżowych salachkoncertowych, wykonując partie Leporella (Operaw Meksyku), Mendozy (Capitole w Tuluziei Opera-Comique w Paryżu), Warłama i KrólaRené (Dallas), Króla w Aidzie (Chorégies d’Orange,Edmonton Opera i Teatr Maryjski), Zunigiw Carmen (podczas Festiwalu Białych Nocyw 2012 roku), Banka w Makbecie i Dikoja w KatiiKabanowej w Tulonie, Lo zio Bonzo w MadameButterfly i Monterona w Rigoletcie w OperzeNarodowej w Paryżu.W 2014 roku artysta zadebiutował w MetropolitanOpera w Nowym Jorku jako Pop w Lady Makbetmceńskiego powiatu, a rok później wykonał partiębasową w XIII Symfonii “Babi Jar” Szostakowiczaz towarzyszeniem Orkiestry SymfonicznejCincinnati pod batutą Jamesa Conlona.