Południowoafrykański baryton Jaco Venter studiował w Pretorii, Londynie i San Francisco, gdzie śpiewał partie Don Giovanniego i Guglielma (Tak czynią wszystkie), Pinga (Turandot) i Johna Proctora (Czarownice z Salem Roberta Warda), a także występował w repertuarze oratoryjnym, m.in. w Magnificat i Mszy h-moll Bacha w Los Angeles.
Jaco Venter zadebiutował w Niemczech jako Germont (Traviata) w Pforzheim, gdzie oklaskiwano go też jako Bestię (La Belle et la Bête Phillipa Glassa), Nicka Shadowa (Żywot rozpustnika) oraz w operze Rigoletto.
W latach 2004–11 był członkiem zespołu Teatru Narodowego w Mannheim, gdzie zadebiutował w tytułowej partii w operze Verdiego Simon Boccanegra, a następnie stworzył pokaźny stylistycznie repertuar: od Escamilla (Carmen) po Rangoniego (Borys Godunow), od Piotra (Jaś i Małgosia) po Starka (Jenůfa) i Komisarza (Lady Macbeth mceńskiego powiatu). Najbardziej jest jednak ceniony za występy w repertuarze włoskim, w partiach takich jak: Tonio (Pajace), Alfio (Rycerskość wieśniacza), Baron Scarpia (Tosca), Michele (Płaszcz), Gianni Schicchi, Sharpless (Madame Butterfly), Rigoletto, Makbet, Jago (Otello), Amonasro (Aida), Markiz Posa (Don Carlos), Renato (Bal maskowy), Don Carlos (Ernani), Hrabia Luna (Trubadur), Enrico (Łucja z Lammermooru) i Barnaba (Gioconda).
W 2011 roku artysta dołączył do zespołu Badisches Staatstheater w Karlsruhe, gdzie z wielkim sukcesem zadebiutował jako Telramund (Lohengrin), następnie kreując wiele Wagnerowskich ról, w tym Gunthera (Zmierzch bogów), Klingsora (Parsifal), a także Balstrodego w operze Brittena Peter Grimes. Od niedawna odnosi sukcesy w partii Falstaffa w operze Verdiego, Księcia w operze Hansa Krásy Zasnoubení ve snu; w planach ma również rolę Alberyka (Pierścień Nibelunga).