Festiwal

Javier Perianes

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Javier Perianes. Błyskawicznie rozwijająca się międzynarodowa kariera Javiera Perianesa wiedzie pianistę przez pięć kontynentów do najbardziej prestiżowych sal koncertowych świata, takich jak Carnegie Hall w Nowym Jorku, Barbican, Royal Festival Hall i Wigmore Hall w Londynie, Berliner Philharmonie, Musikverein w Wiedniu, Concertgebouw w Amsterdamie i Suntory Hall w Tokio. Występował pod batutą takich dyrygentów jak Barenboim, Dutoit, Mehta, Maazel, Dausgaard, Petrenko, Harding i Temirkanov, otrzymując zaproszenia na festiwale w Lucernie, La Roque-d'Anthéron, Grafenegg, San Sebastian i Grenadzie oraz na Ravinia Festival.

W najbliższym czasie artysta zadebiutuje z Philharmonia Orchestra, filharmoniami Monachijską i Los Angeles, Orkiestrą Symfoniczną Montrealu oraz orkiestrami symfonicznymi fińskiego i szwedzkiego radia. Perianes występował także z Wiener Philhamoniker, orkiestrami symfonicznymi Chicago, Bostonu, Atlanty i Cleveland, Filharmonią Nowojorską, orkiestrami Yomiuri Nippon oraz London Philharmonic. Javier Perianes koncertował, a także w najbliższym czasie pojawi się z recitalami w Londynie, Lipsku, Petersburgu, Paryżu, Miami, Rio de Janeiro, Montevideo, Madrycie, Barcelonie, Meksyku, Auckland i Hongkongu. Wśród innych istotnych planów pianisty wymienić należy międzynarodowe tournée z Niemiecką Orkiestrą Radiową Saarbrücken Kaiserslautern obejmujące Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena w Warszawie i Lublinie, a także miesięczną trasę koncertową, podczas której wystąpi z towarzyszeniem orkiestr w Australii, Nowej Zelandii, Singapurze oraz obu Amerykach.

Perianes nagrywa wyłącznie dla wytwórni harmonia mundi. Jego płyta Grieg: Piano Concerto/Lyric Pieces spotkała się z głębokim uznaniem krytyków – czasopismo Classica określiło ją mianem „nowego punktu odniesienia”, przyznając jej jednocześnie nagrodę „Choc”; otrzymała także wyróżnienie Editor’s Choice magazynu Gramophone, a czasopismo Pianiste nadało jej tytuł „Maestro”.