Festiwal

(Polski) Obraz i muzyka

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Szósty poemat symfoniczny Richarda Straussa – Don Kichot (1897) jest dziełem dużej klasy, oryginalnym w mistrzostwie polifonicznym, rewelacyjnej instrumentacji i w literacko muzycznej koncepcji. Don Kichota, rycerza smętnego oblicza, uosabia w nim wiolonczela. Usłyszymy izraelskiego wiolonczelistę Amita Peleda, który gra na instrumencie zbudowanym przez Matteo Gofrillera w 1733 roku, a należącym niegdyś do legendarnego Pablo Casalsa. Wiolonczelę tę udostępniła Peledowi – w uznaniu dla jego kunsztu – wdowa po Casalsie, Marta Casals, była szefowa Manhattan School of Music.

W wykonaniu Orkiestry Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Huberta Soudanta zabrzmi także polski poemat symfoniczny, Stanisław i Anna Oświecimowie Mieczysława Karłowicza oraz Vier Tondichtungen nach Arnold Böcklin Maxa Regera, dzieło inspirowane obrazem Wyspa umarłych, powstałe w pięć lat po poemacie Rachmaninowa, w roku 1913.

Amit Peled – wiolonczela

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej

Hubert Soudant – dyrygent

Mieczysław Karłowicz: Stanisław i Anna Oświecimowie op. 12

Max Reger: Vier Tondichtungen nach Arnold Böcklin op. 128

Richard Strauss: Don Quixote op. 35

(Polski) 28. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena

Następny