Impresariat

Natalia Rubiś

Sorpan

Sopranistka nagradzana w europejskich  konkursach, doceniania przez polską i międzynarodową publiczność.

natalia-rubis18403699_219205071908613_5125159610934443347_n Absolwentka prestiżowego programu operowego w Yale School of Music, w Polsce ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną we Wrocławiu, studiowała również w Hochschule für Musik w Dreźnie. Ostatnimi sukcesami Natalii był debiut na deskach wiedeńskiego Musikverein w Pasji wg św. Jana J.S. Bacha pod batutą Michała Maciaszczyka, wcześniej wystąpiła w partii Hrabiny w
Weselu Figara w Teatrze Wielkim w Łodzi w reżyserii Roberto Skolmowskiego, dyrygował Adam Banaszak. W Filharmonii Łódzkiej wykonała Johannes-Passion J. S. Bacha pod batutą Andreasa Scholla. W maju 2021 roku debiutowała partią Donny Elviry w Don Giovannim w Warszawskiej Operze Kameralnej, w nowej produkcji Michała Znanieckiego, pod batutą Tadeusza Kozłowskiego. Wystąpiła w Don Giovannim G. Gazzanigi zFilharmonią Poznańską pod batutą Łukasza Borowicza na 26. Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Na poprzednich
edycjach tegoż Festiwalu wystąpiła w Kadiszu K. Pendereckiego z Sinoniettą Cracovia pod batutą Jurka Dybała, w tytułowej roli w operze Faniska L. Cherubiniego, która została uwieczniona na płycie CD. W Filharmonii w Szczecinie wystąpiła w programie z ariami G. Rossiniego pod batutą Pawła Kapuły. Jedną z najczęściej wykonywanych przez artystkę ról jest Halka St. Moniuszki. Po raz pierwszy wcieliła się w tę postać w 2018 roku w Operze Wrocławskiej w reżyserii Grażyny Szapołowskiej, następnie w produkcji Kazimierza Dejmka w Warszawskiej Opery Kameralnej, która została zarejestrowana przez TVP Kultura oraz została wystawiona w Teatrze na Pohulance w Wilnie. Z Capellą Cracoviensis odbyła trasę koncertową z Halką w Brukseli, Lizbonie i Pradze i nagrała tę operę na płycie CD, która ukazała się z logo Deutsche Harmonia Mundi. Wystąpiła u boku Andreasa Scholla w oratorium Saul w Pradze, Brnie oraz podczas festiwalu Hudba
Znojmo z Czech Ensemble Baroque w partii Merab. W sezonie 2018/2019 zadebiutowała w partii Małgorzaty w
Fauście oraz w Halce w Operze Wrocławskiej. Natalia regularnie występuje na festiwalu Chopin i jego Europa. W 2021 roku wystąpiła z recitalem pieśni M. Weinberga i R. Koczalskiego, rok wcześniej zaśpiewała rolę Broni w operze Hrabina St. Moniuszki, gdzie
zespołem Europa Galante zadyrygował Fabio Biondi. W 2019 zaśpiewała rolę Basi w Krakowiakach i góralach J.
Stafaniego z orkiestrą Collegium 1704 pod batutą Vacláva Luksa. Na scenie międzynarodowej zadebiutowała podczas Händel-Festspiele w Halle w czerwcu 2014 roku partią Calisto w operze Giove in Argo G.F. Händla. Od tego czasu wystąpiła z wieloma zespołami i dyrygentami, w
różnorodnym repertuarze operowym, od baroku - Eurydyka, Muzyka i Ninfa w Orfeuszu, Cristallina w La fiera di Venezia Salieriego, Romilda w Xerxesie Händla, Sivene w Le Cinesi Glucka, Fiordiligi i Despina w Così fan tutte, Donna Elvira w Don Giovannim Mozarta, po utwory z XX wieku - Helena w Śnie nocy letniej Brittena czy Sa femme w Le pauvre matelot Milhaud.
Natalia Rubiś występuje również w repertuarze oratoryjnym w kraju i za granicą. Pod batutą Marka Mosia wykonała Missa pro pace W. Kilara z Chicago Philharmonic na 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę. Wzięła udział w światowej prapremierze utworu Letter to a composer D. Chesky’ego, jak również w polskiej prapremierze utworu Tempo e tempi E. Cartera na sopran solo i kwartet instrumentów na Festiwalu Nostalgia w Poznaniu. Z Collegium 1704 i Václavem Luksem wystąpiła z kantatami J.S. Bacha w Pradze i Dreźnie oraz z solowym
recitalem z muzyką G.F. Händla, a na 86 urodziny Krzysztofa Pendereckiego wykonała jako sopran I jego Credo pod
batutą Macieja Tworka.
Jej dyskografia zawiera CD z duetami miłosnymi nagrane dla DUX wspólnie z jej mężem, tenorem Krystianem Krzeszowiakiem, Kochaj mnie, DVD wydane przez Narodowy Instytutu Fryderyka Chopina z Requiem G. Donizettiego nagrane wspólnie z Collegium 1704. W sierpniu 2019 roku wydane zostały dwie opery z jej udziałem La fiera di Venezia A. Salierego, nagrane z zespołem L’arte del monde dla Deutsche Harmonia Mundi oraz Krakowiacy i górale J. Stafaniego, kolejny projekt z Collegium 1704 dla Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.
Występowała z takimi dyrygentami jak: Giuseppe Grazioli, Fabio Bonizzoni, Rune Bergmann, Jan Tomasz Adamus, Roman Válek, Marcin Sompoliński, Andrzej Kosendiak, Adam Banaszak, Marcin NałęczNiesiołowski, Gioele Muglialdo, Paweł Kapuła, Wiktor Kociuban, Dawid Runtz, Jacek Rogala i inni.
W marcu 2019 zdobyła II nagrodę na 2. Międzynarodowym Konkursie im. Antoniny Campi, kwietniu 2018 podczas konkursu im. Marcello Giordano na Sycylii zdobyła nagrodę Debiut w Opera Carolina w USA. Jest finalistką konkursu Belvedere w Moskwie i w Jurmali oraz konkursu im. Giusy Devinu w Teatrze Operowym w Cagliari. W 2013 roku zdobyła nagrodę specjalną na konkursie im. Marii Malibran w Mediolanie, w 2010 zdobyła nagrodę Giovane Promessa na konkursie Musica Sacra w Rzymie. Od kilku lat współpracuje z Wojciechem Siudmakiem przy Międzynarodowym Projekcie Pokoju Wieczna Miłość, którego jest Ambasadorką.

Natalia Rubiś jest reprezentowana przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.

Recenzje

„młodą polską sopranistkę Natalię Rubiś, która swoim pięknym głosem zachwyca już publiczność w Stanach Zjednoczonych. Jej pełne przejęcia wykonanie dzieła Mozarta tylko potwierdziło umiejętności i klasę wokalną” Romantyczne Requiem w Bazylice św. Krzyża Wojciech Giczkowski     My – Polacy pamiętamy o zmarłych. Tuż przed dniem Wszystkich Świętych i Dniem Zadusznym, w 168. rocznicę śmierci […]

Romantyczne Requiem w Bazylice św. Krzyża

zobacz całość