Absolwentka Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku (klasa prof. Ryszarda Minkiewicza) oraz Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu (klasa prof. Renate Behle). Wielokrotna Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz prestiżowego programu stypendialnego DAAD w Niemczech.
Laureatka IV Konkursu Wokalnego im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach (I Nagroda), VI Konkursu Wokalnego dla Młodych Śpiewaków Operowych im. Rimskiego-Korsakowa w St. Petersburgu (III Nagroda), XXIII Konkursu Operetkowego R. Stolza w Hamburgu (II Nagroda). W 2006 r. została przyjęta do Studia Operowego przy Teatrze Maryjskim
w Sankt Petersburgu.
Na scenie operowej debiutowała w r. 2009 rolą Jasia w „Jasiu i Małgosi” Humperdincka w Staatstheater Lüneburg. Następnie występowała w Theater Forum w Hamburgu w „Dialogach Karmelitanek” Poulenca (Mère Marie) oraz w produkcji scenicznej „Pasji wg św. Jana” J.S. Bacha w reżyserii Roberta Wilsona w Operze w Kiel.
Od września 2009 r. związana z Operą Bałtycką w Gdańsku. Występuje m.in. w spektaklach: „Ariadna na Naxos” R. Straussa (Kompozytor), „Czarodziejski Flet” Mozarta (III Dama), „Eugeniusz Oniegin” Czajkowskiego (Olga), „Carmen” Bizeta, „Ubu Rex” Pendereckiego (Matka Ubu), „Così fan tutte” Mozarta (Dorabella), „Straszny dwór” Moniuszki (Jadwiga), „Czarna maska” Pendereckiego (Rosa Sacchi), „Rycerskość wieśniacza” Mascagniego (Santuzza), „Traviata” Verdiego (Flora Bervoix), „Nabucco” Verdiego (Fenena), „Madama Butterfly” Pucciniego (Suzuki), „Aida” Verdiego (Amneris).
Od 2014 roku występuje w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie (Olga w „Onieginie” Czajkowskiego, Maddalena w „Rigoletto” Verdiego, w „Czarodziejskim flecie” Mozarta jako III Dama, Geneviéve w „Peleas i Melizanda” Debussy’ego w koprodukcji z francuskim festiwalem w Aix-en-Provence).
Współpracowała również z Operą na Zamku w Szczecinie („Dokręcanie śruby” Brittena jako Miss Jessel) oraz z Operą Krakowską w spektaklu „Anna Bolena” Donizettiego (jako Jane Seymour).
Od 2017 roku współpracuje z Komische Oper Berlin występując w produkcjach operowych Barriego Kosky’ego podczas tournée m.in. w Paryżu (Opera Comique), Moskwie (Teatr Bolszoj – New Stage), Japonii, Chin, na Tajwanie.
Występowała na wielu festiwalach i światowych scenach koncertowych w szerokim repertuarze oratoryjno-kantatowym oraz kameralnym, wykonując dzieła baroku po muzykę współczesną: m.in. festiwal La Folle Journée au Mozarteum Brasileiro (São Paulo,Brazylia), Hagia Ireni Istanbul Festival (Turcja), Granada Festival (Hiszpania), Rheingau Musik Festival),The Henry Crown Hall (Izrael), Händel-Festspiele (Niemcy), XLVIII Stagione Concertistica w Politeama Garibaldi w Palermo (Włochy), Mikkeli Music Festival (Finlandia), Festiwal „Emanacje” w Krakowie, Festiwal Muzyki Polskiej we Lwowie, Festival Casals San Juan (Portoryko), Yuri Bashmet Festival w Mińsku (Białoruś), Festiwal Praska Wiosna (Czechy).
Regularnie współpracuje z polskimi filharmoniami (Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Łódzka im. A. Rubinsteina, Filharmonia Krakowska im. K. Szymanowskiego, Filharmonia Szczecińska im. M. Karłowicza, Filharmonia Pomorska w Bydgoszczy, NOSPR w Katowicach).
Za wybitne osiągnięcia artystyczne zdobyła Nagrodę Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury, Nagrodę Teatralną Miasta Gdańska oraz Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury dla Najlepszej Śpiewaczki za rolę Matki Ubu w „Ubu Rex” K. Pendereckiego w reżyserii J. Wiśniewskiego.
Współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, takimi jak: Christoph Eschenbach, Jacek Kaspszyk, Jerzy Maksymiuk, Lawrence Foster, Andrés Orozco-Estrada, Thomas Hengelbrock, Krzysztof Penderecki, Lothar Koenigs, Łukasz Borowicz, Tadeusz Kozłowski, Andriy Yurkevych, George Tchitchinadze, Paweł Przytocki, Wojciech Michniewski, Friedrich Haider, Jörg-Peter Weigle, Carlo Montanaro, Patrick Fournillier.
Występowała w spektaklach wybitnych reżyserów, takich jak: Marek Weiss, Janusz Wiśniewski, Mariusz Treliński, Barrie Kosky, Magdalena Łazarkiewicz, Gilberto Deflo, Katie Mitchell.
Karolina Sikora należy do grona solistów, którzy ściśle współpracowali z śp. Profesorem Krzysztofem Pendereckim. Wielokrotnie uczestniczyła w koncertach prowadzonych przez samego kompozytora w kraju i za granicą, wykonując jego utwory: Credo, Siedem Bram Jerozolimy, Te Deum. Propagowanie dzieł K. Pendereckiego w Polsce jak i na całym świecie pozostanie nadal istotną częścią w przyszłej działalności koncertowej artystki.