Festiwal

(Polski) Bizet na Festiwalu

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

prog_6_04_press-01

XIX-wieczny francuski malarz Ingres z upodobaniem malował bujne kształty mieszkanek haremów, jego obrazy aż kipią erotyką. Również krótka, jednoaktowa opera komiczna Djamileh Georgesa Bizeta (1871) jest efektem XIX-wiecznej mody na orientalizm, egzotykę, fascynację Bliskim Wschodem, która we Francji zaowocowała dziesiątkami dzieł muzycznych, literackich i malarskich. Powstała na trzy lata przed słynną Carmen, a jej główna bohaterka, ukochana sułtana Harouna, również śpiewa mezzosopranem (usłyszymy Jennifer Feinstein). „To ponad wszystko piękna, bogata, znakomicie zinstrumentowana muzyka” – mówi dyrygent Łukasz Borowicz. I tym razem objął kierownictwo muzyczne nad kolejną odsłoną cyklu prezentującego mało znane opery, który od dziewięciu lat jest stałym punktem Wielkanocnego Festiwalu. Wykonanie opery realizowane jest we współpracy z Voice Opera Departement w Yale School of Music w Nowym Jorku.

 

Georges Bizet

Symfonia C-dur

Djamileh (opera w 1 akcie (wykonanie koncertowe)

 

Jennifer Feinstein (Djamileh) – mezzosopran

Eric Barry (Haroun) – tenor

George Mosley (Splendiano) – baryton

Wojciech Pszoniak (Sprzedawca niewolników ) – narrator

Poznański Chór Kameralny

Bartosz Michałowski – przygotowanie chóru

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Łukasz Borowicz – dyrygent

Wykonanie opery realizowane jest we współpracy z Voice and Opera Department, Yale School of Music i dyrektorem artystycznym Yale Opera Program, profesor Doris Yarick-Cross

(Polski) VI Festiwal romantycznych kompozycji

Następny