Festiwal

(Polski) Między współczesnym barokiem a wczesnym romantyzmem

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

„Trzy utwory w dawnym stylu” Krzysztofa Pendereckiego (1964) to przykład genialnego pastiszu muzyki baroku i klasycyzmu, którego nie powstydziłby się sam Dymitr Szostakowicz. Dwa menuety z tej mini-suity stanowiły ilustrację muzyczną do filmu „Rękopis znaleziony w Saragossie” Wojciecha Jerzego Hasa. Aria, którą usłyszymy w wykonaniu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus pod dyrekcją Dawida Runtza, powstała nieco później i bezpośrednio odsyła do Jana Sebastiana Bacha.

Andrzej Wierciński przedstawi interpretację I Koncertu fortepianowego e-moll Fryderyka Chopina. Zabrzmi także I Symfonia c-moll op. 11 Felixa Mendelssohna. Kompozytor miał zaledwie 15 lat, gdy ją stworzył, wzorując się na Mozarcie i Beethovenie – wcześniej, między 12 a 14 rokiem życia, skomponował aż 13 symfonii na smyczki.

 

Sobota, 17 października, godz. 19:30, Filharmonia Narodowa

 

(Polski) VI Festiwal romantycznych kompozycji

Następny