Recital Pianohooligana (Piotra Orzechowskiego) „24 Preludes & Improvisations”

Nie ulega wątpliwości, że sztuka improwizacji stanowiła dla Chopina ważny moment kreacji twórczej. Podobne jej znaczenie można zaobserwować w muzyce jazzowej. Trzeci projekt solowy pianisty i kompozytora Piotra Orzechowskiego, zatytułowany 24 Preludes & Improvisations, swoją formą nawiązuje do preludiów i fug ze zbioru Das Wohltemperierte Klavier Jana Sebastiana Bacha: 24 preludiom – muzycznym miniaturom, odpowiadają 24 improwizacje ułożone chromatycznie zgodnie z porządkiem tonacji w kole kwintowym. Materiał muzyczny staje się swoistym wykładem, w którym artysta omawia najważniejsze dla muzyki pojęcia jak konstrukcja czy reguła, definiując je na nowo poprzez własną koncepcję improwizacji.

Księga Kondolencyjna poświęcona pamięci Elżbiety Pendereckiej

Następny

VII Festiwal romantycznych kompozycji: Elsner i jego następcy – Salon Chopina

Następny