Między współczesnym barokiem a wczesnym romantyzmem

„Trzy utwory w dawnym stylu” Krzysztofa Pendereckiego (1964) to przykład genialnego pastiszu muzyki baroku i klasycyzmu, którego nie powstydziłby się sam Dymitr Szostakowicz. Dwa menuety z tej mini-suity stanowiły ilustrację muzyczną do filmu „Rękopis znaleziony w Saragossie” Wojciecha Jerzego Hasa. Aria, którą usłyszymy w wykonaniu Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus pod dyrekcją Dawida Runtza, powstała nieco później i bezpośrednio odsyła do Jana Sebastiana Bacha.

Andrzej Wierciński przedstawi interpretację I Koncertu fortepianowego e-moll Fryderyka Chopina. Zabrzmi także I Symfonia c-moll op. 11 Felixa Mendelssohna. Kompozytor miał zaledwie 15 lat, gdy ją stworzył, wzorując się na Mozarcie i Beethovenie – wcześniej, między 12 a 14 rokiem życia, skomponował aż 13 symfonii na smyczki.

 

Sobota, 17 października, godz. 19:30, Filharmonia Narodowa