22 października koncertem Andrzeja Wiercińskiego (fortepian) i Orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Macieja Tworka zakończył się w Filharmonii Narodow...więcej >

22 października koncertem Andrzeja Wiercińskiego (fortepian) i Orkiestry Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Macieja Tworka zakończył się w Filharmonii Narodow...więcej >
Elegijny, delikatny ton „Adagietta” Krzysztofa Pendereckiego kierują skojarzenia słuchaczy w stronę podobnych dzieł Samuela Barbera i Gustava Mahlera. O...więcej >
Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, że podczas koncertu finałowego 24. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena jako solista wystąpi Andrzej Wi...więcej >
Pod batutą Łukasza Borowicza zabrzmi kolejna zapomniana opera -„Faniska” Luigiego Cherubiniego (1806). To operowy thriller z pierwszej połowy XIX wieku, ...więcej >
Zarząd Stowarzyszenia im. Ludwiga van Beethovena oraz Zespół Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena łączy się w żałobie i smutku po śmierci Woj...więcej >
Drodzy Państwo, Pragniemy poinformować, że z przyczyn niezależnych od organizatorów koncert Kwartetu Śląskiego, planowany na 21 października, został od...więcej >
18 października na Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie nastąpi zwieńczenie cyklu koncertowego organizowanego przez Stowarzyszenie im...więcej >
„Trzy utwory w dawnym stylu” Krzysztofa Pendereckiego (1964) to przykład genialnego pastiszu muzyki baroku i klasycyzmu, którego nie powstydziłby się sa...więcej >
Jedna z najbardziej niezwykłych awangardowych kompozycji Krzysztofa Pendereckiego to „Polymorphia” na 48 instrumentów smyczkowych z 1961 roku. Kompozytor ...więcej >
Orkiestra w kameralnym składzie gra kwartety smyczkowe? Dlaczego nie. Sinfonietta Cracovia pod batutą Jurka Dybała sięgnęła po słynną „Grosse Fuge” ...więcej >