Impresariat

Aleksandra Świgut i Krzyszytof Książek nagrodzeni!

Pianiści reprezentowani przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena zostali laureatami I Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych!


Właśnie zakończyły się przesłuchania finałowe  Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych. 13 września Jury ogłosiło wyniki Konkursu i przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:

Nagrody Główne:
I nagroda (15.000 €) – Tomasz Ritter (Polska)
II nagroda ex aequo (10.000 €) – Naruhiko Kawaguchi (Japonia), Aleksandra Świgut (Polska)
III nagroda (5.000 €) – Krzysztof Książek (Polska)
Wyróżnienia (w kolejności alfabetycznej) – Dmitry Ablogin (Rosja), Antoine de Grolée (Francja)
Nagrody specjalne:
Nagroda za najlepsze wykonanie mazurków, ufundowana przez Polskie Radio (3000 €) – Krzysztof Książek

Nagrody pozaregulaminowe:
Nagroda dla pianisty reprezentującego Polskę najwyżej ocenionego przez Jury Konkursu ufundowaną przez PKN ORLEN (5000 €) – Tomasz Ritter
Nagroda dla laureata pierwszej nagrody regulaminowej Konkursu, ufundowana przez przedsiębiorstwo „Siemaszko” z siedzibą w Szczecinie (10 000 zł) – Tomasz Ritter
Nagroda Orkiestry XVIII wieku – Krzysztof Książek (Polska), Aleksandra Świgut

Uczestniczący w konkursie pianiści mieli do dyspozycji fortepiany historyczne z kolekcji Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina (Erard z 1838, 1849 i 1858, Pleyel z 1846 i 1854, oraz Broadwood z 1843), oryginały i kopie instrumentów z epoki, sprowadzone przez restauratorów i kolekcjonerów europejskich. Dla laureatów przewidziane są – poza nagrodami pieniężnymi – propozycje prestiżowych koncertów z Orkiestrą XVIII Wieku oraz projekty fonograficzne.

Najnowsze płyty

Następny

Recenzje

Monograficzna płyta 26-letniego Krzysztofa Książka przynosi reminiscencję niezwykle bogatej oso­bowości artysty, który wszedł w elitarny i nierzadko proroczy krąg wielkich niedocenionych Kon­kursu Chopinowskiego. Słuchając tego albumu, obcujemy z wszystkimi najważniejszymi cechami jego stylu. Arystokratyzm wyrazu i powściągliwość środków łączą się często u tego artysty z ekspre­syjną naturą, a narracyjna zmienność ujęta jest w karby solidnej […]

Michał Klubiński, Beethoven Magazine – „Krzysztof Książek, Chopin Piano Works, DUX”

zobacz całość

22 Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena

Następny