Festiwal

(Polski) Zapowiedź koncertu 26 marca godz. 19:30

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

W 2008 r. na Wielkanocnym Festiwalu pod batutą Łukasza Borowicza zabrzmiała pierwsza zapomniana opera – „Lodoiska” Luigiego Cherubiniego. Od tego czasu opery nieznane szerokiemu gronu słuchaczy są stałym punktem festiwalowego programu. W tym roku zabrzmią dwie
opery różniące się od siebie jak awers i rewers. „Savitri” Gustava Holsta (1909) to pozytywna kameralna opowieść o sile miłości oparta na jednym z hinduistycznych mitów – tytułowa Savitri (Justyna Ołów) fortelem ratuje męża Satyavana (Krystian Krzeszowiak) przed Śmiercią (Mariusz Godlewski). Późniejsza o 12 lat „Sancta Susanna” Paula Hindemitha to arcydzieło niemieckiego ekspresjonizmu „trwający blisko pół godziny krzyk”. Bohaterką jest uwięziona w klasztorze Susanna (Katarzyna Hołysz), w której budzi się erotyczne pragnienie.

– Sfera sacrum w operze Holsta wiąże się z przesunięciem granicy śmierci dzięki sile uczucia. Miłość jest tu religią, która ratuje przed unicestwieniem. U Hindemitha mamy do czynienia z sytuacją odwrotną – miłość staje się kontr religią prowadzącą do śmierci i opuszczenia sfery sacrum – powiedział Łukasz Borowicz w wywiadzie dla „Beethoven Magazine”.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy

(Polski) VI Festiwal romantycznych kompozycji

Następny