Festiwal

(Polski) Zapowiedź koncertu 22 marca godz. 19:30

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Lamoral, hrabia Egmont, wraz z Wilhelmem Orańskim dowodził powstaniem przeciwko okrutnym rządom Madrytu we Flandrii, za co zapłacił życiem. Dla Beethovena był przykładem bohaterskiego zwrócenia się przeciwko despotom. Gdy w 1809 roku poeta Goethe poprosił go o napisanie muzyki do swojego dramatu Egmont, kompozytor przystał na to z radością – z całej partytury do obiegu koncertowego weszła na stałe porywająca uwertura. 

Zarówno Koncert na trąbkę i orkiestrę Es-dur Josepha Haydna (1796), jak i Symfonia „Linzka” Wolfganga Amadeusza Mozarta (1783) reprezentują późny styl w twórczości obu klasyków wiedeńskich. Linzka powstała w kręgu późnych arcydzieł operowych Mozarta z Don Giovannim na czele, wraz z napisaną w tym samym czasie Symfonią Praską reprezentuje „pełnię i skończoną doskonałość symfonicznego dzieła muzyki”.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy

(Polski) VI Festiwal romantycznych kompozycji

Następny