Festiwal

(Polski) Trzy koncerty Beethovena

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

13Co roku zaskakuje publiczność Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena ciekawymi pomysłami i wspaniałymi interpretacjami. Tym razem podczas jednego wieczoru Rudolf Buchbinder zagra trzy koncerty fortepianowe patrona Wielkanocnego Festiwalu.
„Uwielbia niecodzienne wyzwania. Na Festiwalach Wielkanocnych jest stałym gościem, a byliśmy już w jego wykonaniu świadkami koncertów i recitali czy pianistycznego maratonu – pięć koncertów fortepianowych Beethovena w ciągu jednego dnia! (9 kwietnia 2006 roku), i prezentacji obu potężnych koncertów Johannesa Brahmsa podczas jednego wieczoru (2005). Obwołany przez recenzenta Frankfurter Allgemeine Zeitung – jednym z najznamienitszych i najbardziej kompetentnych wykonawców muzyki Beethovena w naszych czasach pianista co roku proponuje warszawskiej publiczności ciekawe koncerty monograficzne” – wspominał przed paroma laty w recenzji z festiwalowego koncertu Marcin Majchrowski (Program 2 Polskiego Radia).
W tym roku austriacki pianista powraca na Festiwal z kolejnym ciekawym i wymagającym przedsięwzięciem. W roli solisty i dyrygenta prowadzącego Sinfoniettę Cracovię wykona trzy koncerty fortepianowe Beethovena: C-dur, op. 15, G-dur op. 58 oraz c-moll op. 37.
Koncert odbędzie się w czwartek, 17 marca w Filharmonii Narodowej o godz. 19.30.
Parę godzin wcześniej w sali kameralnej Filharmonii Narodowej dzieła Beethovena, a także Fryderyka Chopina, Roberta Schumanna i Claude’a Debussy’ego zaprezentuje wiolonczelista Claudio Bohórquez. Towarzyszyć mu będzie znakomita rosyjska pianistka Katia Skanavi.
„To była jedna z najpiękniejszych interpretacji tego koncertu, jakie kiedykolwiek słyszałem” – zachwycał się krytyk „The Washington Post” po wysłuchaniu Koncertu wiolonczelowego Edouarda Lalo, wykonanego właśnie przez Bohórqueza w ramach niedawnej trasy koncertowej z National Symphony Orchestra. Ale piękne i wyszukane interpretacje, a także wspaniały dźwięk jego instrumentu (artysta gra na wiolonczeli Giovanniego Battisty Rogeriego) zachwycają nie od dzisiaj. Uczeń Borisa Pergamenschikowa otrzymał w 2000 roku trzy nagrody podczas I Międzynarodowego Konkursu im. Pabla Casalsa, organizowanego pod auspicjami Kronberg Academy. Najwyższą nagrodę przyniosło mu również uczestnictwo w Międzynarodowym Konkursie Muzycznym w Genewie. Claudio Bohórquez występował ponadto z większością europejskich orkiestr. W Japonii można go było usłyszeć z NHK Tokyo oraz Tokyo Philharmonic Orchestra, zaś w Stanach Zjednoczonych występował niedawno z Boston Symphony, Chicago Symphony, Cleveland Orchestra, Detroit Symphony, Los Angeles Philharmonic, National Symphony i Philadelphia Orchestra. Regularnie współpracuje również z wybitnymi dyrygentami, wśród których znajdują się tak wspaniałe nazwiska jak Barenboim, Frühbeck de Burgos, Darlington, Dausgaard, Dutoit, Eschenbach, Graf, Gazarian, Honeck, Kreizberg, Marriner, Oue, Penderecki, Slatkin, Sokhiev, Zagrosek i Zinman. Od 2003 roku jest gościnnym wykładowcą Hochschule für Musik Hanns Eisler w Berlinie, a jesienią 2011 roku otrzymał stanowisko wykładowcy na Akademii Muzycznej w Stuttgarcie.
Z towarzyszeniem rosyjskiej pianistki Katii Skanavi artysta zaprezentuje Fantasiestücke op. 73
Roberta Schumanna, Sonatę g-moll na fortepian i wiolonczelę op. 65 Fryderyka Chopina, Sonatę na wiolonczelę i fortepian L. 135 Claude’a Debussy’ego oraz Sonatę A-dur na fortepian i wiolonczelę op. 69 Beethovena.
Koncert odbędzie się w czwartek, 17 marca w sali kameralnej Filharmonii Narodowej o godz. 17.00.

(Polski) VI Festiwal romantycznych kompozycji

Następny