16 koncertów w dwa tygodnie w Warszawie i 17 koncertów w innych miastach (Kraków, Gdańsk, Katowice, Lublin, Radom, Szczecin Zabrze) – w Wielki Piątek kończy się 21. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena. 29 tys. odbiorców słuchało arcydzieł muzyki poważnej XIX i XX wieku, od Beethovena po Panufnika, koncertów symfonicznych, wokalno-instrumentalnych i kameralnych.
Zabrzmiało dziewięć utworów zainspirowanych malarstwem i słynnymi obrazami w myśl motta tegorocznego festiwalu – „Beethoven i sztuki piękne”, w tym dzieła tak rzadko w Polsce wykonywane, jak opera Igora Strawińskiego „Żywot rozpustnika”, symfonia Paula Hindemitha „Mateusz malarz”, poematy symfoniczne Bohuslava Martinu („Freski Piero della Francesca”) i Maxa Regera „Vier Tondichtungen nach Arnold Böcklin”.
Nie zabrało muzyki polskiej, utworów Mieczysława Karłowicza, Karola Szymanowskiego, Feliksa Nowowiejskiego i Andrzeja Panufnika.
Usłyszeliśmy też dwa nieznane w programach polskich sal koncertowych utwory Ludwiga van Beethovena: Koncert fortepianowy Es-dur, który skomponował jako 14-latek i muzykę do tragedii J.W. Goethego „Egmont” op. 84, wykonaną przez Wiener Akademie i amerykańskiego aktora Johna Malkovicha w roli narratora.
Wielkim sukcesem okazały się koncerty niemieckich orkiestr: Deutsche Radio Philharmonie Saarbrücken Kaiserslautern pod dyrekcją Josepa Ponsa, a zwłaszcza Frankfurt Radio Symphony, która porywająco wykonała „V Symfonię” Gustava Mahlera i „Symfonię fantastyczną” Hectora Berlioza.
Aż trzy koncerty były poświęcone operze. Odbyła się polska premiera inspirowanej światem Orientu opery „Djamileh” Georges’a Bizeta i koncertowe wykonanie „Żywotu rozpustnika” Igora Strawińskiego – obie w międzynarodowej obsadzie. Ponadto Ewa Vesin (sopran) z włoskimi partnerami i Polską Orkiestrą Radiową wykonała obszerne fragmenty z oper Giacomo Pucciniego.
Festiwal dał też możliwość polskiej publiczności zetknięcia się z młodym pokoleniem solistów, wschodzących gwiazd światowych estrad, jak skrzypkowie Yu-Chien Tseng, Emanuel Tjeknavorian, Veriko Tchumburidze, wiolonczelista Narek Hakhnazaryan, trębacz Tamas Palfalvi, a także pełna ognia i zapału do muzyki młodzieżowa orkiestra z Armenii (State Youth Orchestra of Armenia ) pod dyrekcją Sergeya Smbatyana.
Tegorocznej edycji Wielkanocnego Festiwalu towarzyszyła ekspozycja rzeźby Józefa Wilkonia „Don Kichote i Sancho Pansa” w Filharmonii Narodowej.
Autorką plakatu tegorocznej edycji była Ewa Juszkiewicz.
Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena życzy najlepszych świąt wielkanocnych partnerom, sponsorom, mecenasom i patronom festiwalu, a całorocznych silnych wrażeń muzycznych – publiczności.