Beethoven i Łukasz Krupiński pod batutą Jerzego Maksymiuka

Jedna z najbardziej niezwykłych awangardowych kompozycji Krzysztofa Pendereckiego to „Polymorphia” na 48 instrumentów smyczkowych z 1961 roku. Kompozytor na karty partytury przeniósł encefalogramy, charakterystyczne krzywe fal mózgowych zarejestrowanych podczas badania osób chorych psychicznie. Efekty dźwiękowe powstałe wskutek tego eksperymentu są nader szokujące.

Łukasz Krupiński przypomni IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58 Ludwiga van Beethovena, w którym fortepian zdaje się śpiewać jak skowronek i z orkiestrą opowiada dramatyczną historię zejścia Orfeusza do krainy cieni. Orkiestra Filharmonii Narodowej pod batutą Jerzego Maksymiuka wykona II Symfonię D-dur op. 36 mistrza z Bonn, w której słychać lekkość i poczucie humoru godne Mozarta.

 

Piątek, 16 października, godz. 19:30, Filharmonia Narodowa

24. Ludwig van Beethoven Easter Festival

Następny