Javier Perianes

Javier Perianes. Błyskawicznie rozwijająca się międzynarodowa kariera Javiera Perianesa wiedzie pianistę przez pięć kontynentów do najbardziej prestiżowych sal koncertowych świata, takich jak Carnegie Hall w Nowym Jorku, Barbican, Royal Festival Hall i Wigmore Hall w Londynie, Berliner Philharmonie, Musikverein w Wiedniu, Concertgebouw w Amsterdamie i Suntory Hall w Tokio. Występował pod batutą takich dyrygentów jak Barenboim, Dutoit, Mehta, Maazel, Dausgaard, Petrenko, Harding i Temirkanov, otrzymując zaproszenia na festiwale w Lucernie, La Roque-d'Anthéron, Grafenegg, San Sebastian i Grenadzie oraz na Ravinia Festival.

W najbliższym czasie artysta zadebiutuje z Philharmonia Orchestra, filharmoniami Monachijską i Los Angeles, Orkiestrą Symfoniczną Montrealu oraz orkiestrami symfonicznymi fińskiego i szwedzkiego radia. Perianes występował także z Wiener Philhamoniker, orkiestrami symfonicznymi Chicago, Bostonu, Atlanty i Cleveland, Filharmonią Nowojorską, orkiestrami Yomiuri Nippon oraz London Philharmonic. Javier Perianes koncertował, a także w najbliższym czasie pojawi się z recitalami w Londynie, Lipsku, Petersburgu, Paryżu, Miami, Rio de Janeiro, Montevideo, Madrycie, Barcelonie, Meksyku, Auckland i Hongkongu. Wśród innych istotnych planów pianisty wymienić należy międzynarodowe tournée z Niemiecką Orkiestrą Radiową Saarbrücken Kaiserslautern obejmujące Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena w Warszawie i Lublinie, a także miesięczną trasę koncertową, podczas której wystąpi z towarzyszeniem orkiestr w Australii, Nowej Zelandii, Singapurze oraz obu Amerykach.

Perianes nagrywa wyłącznie dla wytwórni harmonia mundi. Jego płyta Grieg: Piano Concerto/Lyric Pieces spotkała się z głębokim uznaniem krytyków – czasopismo Classica określiło ją mianem „nowego punktu odniesienia”, przyznając jej jednocześnie nagrodę „Choc”; otrzymała także wyróżnienie Editor’s Choice magazynu Gramophone, a czasopismo Pianiste nadało jej tytuł „Maestro”.

28. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena

Następny