Michael Weinius

Tenor

Urodzony w Sztokholmie, szwedzki tenor Michael Weinius szybko ugruntował swoją pozycję jako jeden z najbardziej wziętych i cenionych głosów tenorowych.

W 2004 roku, zaraz po przestawieniu głosu z barytonowego na tenorowy, odniósł sukces jako Laca w Jenůfie wystawionej w szwedzkiej Norrlands Operan, Don José w koncertowym wykonaniu Carmen z Orkiestrą Filharmonii Królewskiej ze Sztokholmu pod dyrekcją Marca Soustrota, Loge w Złocie Renu z Orkiestrą Symfoniczną Goeteborgu pod batutą Kenta Nagano i Siergiej w Lady Macbeth mceńskiego powiatu w Operze Wermlandzkiej w Karlstadzie.

Inne ważne role artysty to Riccardo (Bal maskowy) w Operze w Malmö, Turiddu (Rycerskość wieśniacza) oraz Siegmund (Walkiria) w Operze Królewskiej w Sztokholmie, Parsifal w operach w Mannheim i Karlstadzie, a także Dick Johnson (Dziewczyna z Dzikiego Zachodu) i Herod (Salome) w Operze w Malmö, Don José (Carmen) w duńskim Teater Hedeland.

Wśród najnowszych partii oraz planów artysty warto wymienić Parsifala dla Opery Niemieckiej nad Renem w Düsseldorfie, Fińskiej Opery Narodowej, Opery Bawarskiej w Monachium oraz Opery Królewskiej w Sztokholmie, Siegmunda – dla De Nationale Reisoper, Nationaltheater Mannheim i Opery North, Hansa Schwalba (Malarz Matrhis) pod dyrekcją Christopha Eschenbacha w paryskiej Opéra Bastille, Don Joségo w Sztokholmie, Lohengrina w Sztokholmie i Deutsche Oper Berlin, a także fragmenty Lohengrina pod batutą Christiana Thielemanna w Baden-Baden, Tristana i Heroda w Operze Królewskiej w Sztokholmie, Mao Tse-tunga (Nixon w Chinach) tamże oraz pierwsze wykonanie partii Zygfryda w Operze Niemieckiej nad Renem w Düsseldorfie, planowane na rok 2017.